O prowadzeniu firmy

Co trzeba wiedzieć przed założeniem własnego biznesu? Jak przetrwać na rynku i odnieść sukces? I czy trzeba się bać ryzyka związanego z własną firmą?

Te pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto chce założyć pierwszą firmę. Wiemy, że łatwo nie jest – koszty mogą być zbyt wysokie, zniechęcają…Co trzeba wiedzieć przed założeniem własnego biznesu? Jak przetrwać na rynku i odnieść sukces? I czy trzeba się bać ryzyka związanego z własną firmą?

Te pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto chce założyć pierwszą firmę. Wiemy, że łatwo nie jest – koszty mogą być zbyt wysokie, zniechęcają urzędy i cała „papierologia”.

Jednak przede wszystkim musimy mieć pomysł na biznes. I musimy poznać rynek. Fajnie, jeśli mamy dostęp do danych statystycznych, albo że wiemy jak wygląda dana branża od wewnątrz. Trzeba wziąć pod uwagę aspekt konkurencji, popytu i podaży. Bo czy będzie miejsce na kolejną, taką samą firmę? Często odpowiedź jest negatywna.

Ogólnie warto postawić na coś oryginalnego, ale musimy też być świadomi kosztów. To trzeba sobie dobrze przemyśleć, zwłaszcza jeżeli nasz kapitał ma pochodzić z kredytu. Nie nastawiajmy się na to, że wielkie zyski będą od razu. Może tak być, ale zdarza się raczej rzadko.

Nie rezygnujmy z marzeń o własnym biznesie, bo gospodarka jest jak natura – nie znosi próżni. Więc jeśli nie zrealizujemy naszego genialnego pomysłu, to zrobi to ktoś inny. analizy marketingowe
Na temat badania rynku to też niezłe info
Wpis inspirowany jest również badania rynku
Oprócz tego mogę jeszcze odesłać do: badania rynkowe – moim zdaniem są to całkiem pomocne materiały.
Na temat analizy marketingowe to też niezłe źródło

This entry was posted in Bez kategorii and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>