Organizacja transportu- autokary

Pragnąc zorganizować przewóz dla dużej grupy ludzi np. drużyna piłkarska, może pomóc przewozy autokarowe śląskie. Ponieważ zdaje się to całkiem logiczny wybór.

Autokar – nadal bardzo popularny

Ryzyko wypadku autokarem jest z pewnością większe, niż katastrofy…lotniczej. Zwłaszcza, jeśli samolot pokonuje krótszą trasę. Z drugiej strony trudniej przetrwać wypadek samolotu, niż pojazdu poruszającego się po drogach. Nic dziwnego, że niektórzy po prostu nie wyobrażają sobie podróżować samolotem. Mimo, że jest szybciej, bardziej komfortowo, czasem nawet o ironio taniej. Statystycznie – bezpieczniej. Pod względem bezpieczeństwa dobrze wypadają pociągi. Jednak słabo z połączeniami kolejowymi w kwestii podróżowania za granicę. Pojechać do Pragi, Wiednia, czy też Wilna – żaden problem. Ale spróbuj dostać się pociągiem do Rzymu. W efekcie podróżowanie autokarem nadal cieszy się duża popularnością. Sieć dróg jest dużo bardziej rozwinięta niż kolej, taka podróż jest całkiem korzystna cenowo, można zabrać sporo bagażu.

Niezbędne rzeczy w autokarze

Środki bezpieczeństwa w autokarach to sprawa ważna i nie może zostać zbagatelizowana przez firmę zapewniającą przewóz. Z podstawowych sprzętów na pokładzie autokaru na pewno powinna znaleźć się gaśnica; w przypadku większych autokarów nawet więcej niż jedna. Dodatkowo przy szybach powinny być oznaczone miejsca na młotki do rozbijania owych szyb. Niestety często brakuje samych młoteczków, ponieważ są kradzione lub gubione w trakcje podróży. Kolejną sprawą jest apteczka, którą notabene każdy kierowca powinien mieć w samochodzie. To samo tyczy się autokarów. Oprócz tego można by wymieniać jeszcze długo: zapasowe koła, lewarek.

Dobry pomysł dla ruchu drogowego

To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.

Co to autobus przegubowy

Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy

Poprzednicy autokarów

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus

This entry was posted in Bez kategorii and tagged , , , , . Bookmark the permalink.